• English

راهنمای خرید جهیزیه

راهنمای خرید جهیزیه

راهنمای خرید جهیزیه

لیست خرید جهیزیه

خرید جهیزیه یکی از لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیزترین خریدهایی است که افراد تجربه می‌کنند. معمولا هنگام خرید جهیزیه، محصولات مختلفی از طرف دوستان و آشنایان معرفی می‌شود که موجب سردرگمی عروس و داماد می‌شود. بسیاری از افراد، تحت تاثیر جو و هیجانات قرار می‌گیرند و بدون آگاهی محصولاتی را خریداری می‌کنند که ممکن است برای آنها مناسب نباشد.
اگر شما هم یک عروس و داماد سردرگم هستید یا در حال تهیه جهیزیه برای فرزند خود هستید، این مقاله می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

بودجه را در نظر بگیرید

ابتدا حداقل و حداکثر بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید محصولات مناسب را انتخاب کنید و از خرید کالاهای غیر ضروری جلوگیری کنید.
هیچ کس از داشتن وسایل کامل آن هم با بالاترین کیفیت و امکانات بدش نمی‌آید. اما جیب شما تا چه اندازه دستتان را باز گذاشته است؟ تنها کسی که می‌تواند وسایل ضروری یا غیر ضروری خرید جهیزیه را تعیین کند، خود شما هستید.

زمانی که فروشنده‌ها زوج جوانی را می‌بینند که در حال تهیه جهیزیه هستند، انواع محصولات را به آنها پیشنهاد می‌دهند و طوری صحبت می‌کنند که زندگی بدون این محصول اصلا امکان‌پذیر نیست! هیچ کدام نمی‌توانیم تاثیر گرانی بر لوازم خانگی را نادیده بگیریم.
لوازم خانگی ایرانی، با توجه به برند و مدل و امکاناتی که ارائه می‌دهند، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
اگر جیب شما اجازه می‌دهد و دوست دارید محصولات متنوعی را بخرید، پس هر چیزی را که فروشنده پیشنهاد می‌کند بخرید! در صورتی که بودجه کاملا مشخصی را برای جهیزیه در نظر گرفتید، باید حساسیت بیشتری به خرج دهید و محصولات را کاملا آگاهانه انتخاب یا رد کنید.

 

آشپزخانه

بخش مهمی از محصولات اصلی و ضروری هر خانه، مربوط به لوازم برقی آشپزخانه می‌شود. قیمت این محصولات، با توجه به برند و مدل متفاوت هستند که بهترین آنها را معرفی خواهیم کرد. اما برای خرید سایر محصولات کوچک‌تر مانند سرویس‌ها و ظروف، خیلی فرقی نمی‌کند که چه برندی را تهیه کنید؛ شما باید با توجه به سلیقه و بودجه خود محصول را انتخاب کنید.

 

یخچال فریزر

یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیز‌ترین انتخاب‌ها، خرید یخچال فریزر مناسب است. لطفا یخچال فریزر خانه پدری را با یخچال فریزر خانه زوج جوان مقایسه نکنید! یک خانواده دو نفره به یک یخچال فریزر با ظرفیت بالا نیاز ندارند؛ البته زوج‌هایی که اهل مهمانی گرفتن و رفت و آمد زیاد هستند باید یخچال فریزرهای جادار را انتخاب کنند.

 

اجاق گاز

اجاق گاز هم یکی از خریدهای اصلی و اولیه جهیزیه است. اگر خیلی خوش شانس باشید، خانه جدید و مشترک شما اجاق گاز دارد و فعلا نیازی به خرید آن ندارید. در اکثر موارد زوج‌های اجاره‌نشین ترجیح می‌دهند حتما اجاق گاز را خودشان تهیه کنند.
اجاق گاز اصلی‌ترین وسیله پخت و پز است و نمی‌توان به اجاق گاز خانه اجاره‌ای دلگرم بود! چرا که معلوم نیست در خانه بعدی اجاق گاز وجود داشته یا نداشته باشد. پس بهتر است از همان ابتدا خرید اجاق گاز را در لیست جهیزیه خود قرار دهید. قیمت اجاق گازها با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارند، متفاوت است.

 

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای هر خانه است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. خبر خوب این است که هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید یک ماشین لباسشویی مناسب تهیه کنید. اگر هزینه محدودی را برای خرید ماشین لباسشویی اختصاص داده‌اید، برای شما ماشین لباسشویی دوقلو بهترین انتخاب است. اما اگر دست‌تان برای انتخاب باز است و می‌توانید یک ماشین لباسشویی اتوماتیک تهیه کنید، حتما این کار را انجام دهید.

 

سایر لوازم آشپزخانه

از وسایل بزرگ و اصلی آشپزخانه که بگذریم به بخش جذاب خرید لوازم کوچک آشپزخانه می‌رسیم. آشپزخانه قلب خانه است! پس باید قلب خانه شما تپنده و پرقدرت باشد. برای آن‌ که آشپزخانه خود را به طور کامل تجهیز کنید به موارد زیر نیاز دارید.

چای ساز

چای ساز یکی از اصلی‌ترین خریدهای شماست. بهتر است یک چای ساز مدرن را انتخاب کنید که قابلیت گرم نگهدارنده، تنظیم دما و سیستم قطع‌کن خودکار را داشته باشد. جنس کتری و قوری نیز از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

هواپز

امروزه یکی از کارآمدترین لوازم آشپزخانه هواپز می‌باشد. این محصول برای افرادی که می‌خواهند غذاهای سالم و بدون روغن میل کنند؛ بهترین گزینه است. هواپز از المنت به عنوان مکانیزم گرمایش استفاده می‌کند؛ حرکت سریع هوا باعث می‌شود تا غذا به خوبی مغز پخت شود که در این مورد بسیار بهتر از مایکروویو عمل می‌کند.
گرمای زیاد و هوای داغ باعث کاهش زمان پخت و البته ترد شدن غذا می‌شود. به کمک هواپز می‌توان انواع گوشت از جمله استیک، ماهی و مرغ را کباب کرد. همچنین امکان پخت انواع سبزیجات و کیک و شیرینی به سادگی وجود دارد.

 

آون توستر

امروزه قابلیت‌های بسیار مهم و کاربردی به آون توسترها اضافه شده است که بخش زیادی از آشپزی شما را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. بهتر است هنگام خرید آون توستر از وجود فن کانوکشن مطمئن شوید. فن کانوکشن باعث پخت سریع ویکنواخت مواد غذایی می‌شود و تقریبا اکثر آون توسترهای مدرن این قابلیت را دارند.

 

آبمیوه گیری

 

بهتر است یک آبمیوه گیری چندکاره تهیه کنید که کار آبگیری، خرد کردن و آسیاب کردن را انجام دهد. به این ترتیب ممکن است دیگر نیازی به خرید خرد کن نداشته باشید. هنگام خرید آبمیوه گیری به گنجایش مخزن، جنس بدنه و قابلیت تنظیم سرعت حتما دقت کنید.

پلوپز

محصولات زیادی وجود دارند که فرایند پخت و پز را ساده و آسان می‌کنند. ممکن است بعضی از زوج‌های جوان تجربه زیادی در آشپزی و مهمان‌داری نداشته باشند. پلوپز این‌جا به کمک شما می‌آید و برنج شما را به خوبی برنجی که مادرها تهیه می‌کنند، آماده کند! امروزه پلوپزها فقط کار پخت برنج را انجام نمی‌دهند. پلوپز چندکاره یا مولتی کوکر قابلیت پخت انواع غذا مثل سوپ، خورشت، ماست و کیک را دارند؛ پلوپزهای چندکاره حتی قابلیت سرخ کردن، بخارپز کردن، گرم کردن مجدد غذا و حتی گرم نگهدارنده را دارند، بنابراین احتمالا دیگر نیازی به خرید مایکروویو نخواهید داشت.
غذاساز یا خردکن
اگر به یک دستگاه همه کاره نیاز دارید، غذاساز انتخاب مناسبی است. غذاساز می‌تواند کارهایی مانند خرد کردن، له کردن، رنده کردن، هم‌زدن، خمیر زدن و برش زدن را به خوبی انجام دهد.(+)

 

سرویس قابلمه

قابلمه‌ی گرانیتی برای افرادی که تازه آشپزی را شروع کردند بهترین انتخاب است؛ گرانیت از ترکیب تفلون و سرامیک است. آشپزی به کمک این قابلمه قابلمه گرانیتی ساده و آسان است؛ می‌توانید مطمئن باشید که در برابر ضربه مقاوم است و خط و خش برنمی‌دارد. قابلمه‌های استیل هم بسیار انتخاب مناسبی هستند. آنها بسیار سالم هستند و گرما را به طور یکنواخت در ظرف پخش می‌کنند؛ اما اگر آشپزی را به تازگی شروع کرده‌اید، احتمال سوزاندن غذا در این قابلمه زیاد است. به طور کلی بهتر است سرویس قابلمه گرانیت تهیه کنید تا مطمئن باشید قلق خاصی ندارد و به راحتی می‌توانید با آن آشپزی کنید.

سرویس غذاخوری چینی

فرقی ندارد که در نهایت از کدام برند خرید می‌کنید؛ این به سلیقه شما بستگی دارد. فقط هنگام خرید دقت کنید که حتما قابلیت قرار گرفتن در مایکروویو و ماشین ظرفشویی را داشته باشد.

 

تابه در سایزهای مختلف

ممکن است سرویس قابلمه‌ای که خریداری می‌کنید، یک یا دو تابه داشته باشد؛ به این تابه‌ها اکتفا نکنید! قطعا به تابه‌های بیشتری در سایزهای مختلف نیاز خواهید داشت. بهترین و سالم‌ترین انتخاب، تابه پیرکس است و تابه گرانیت و چدن گزینه‌های بعدی هستند.
خریدهای اصلی آشپزخانه به پایان رسید؛ اما توجه داشته باشید که هنوز هم به خرید لوازم کوچک و برای استفاده روزمره نیاز دارید.
سالن پذیرایی
سالن پذیرایی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ تقریبا اکثر فعالیت‌ها مانند صرف غذا، دورهمی، دیدن فیلم و سریال و بسیاری از فعالیت‌های روزمره دیگر در محیط پذیرایی است. بنابراین در چیدمان و انتخاب مناسب وسایل، باید حساسیت بیشتری به کار برد.

 

تلویزیون

شاید تماشای فیلم و سریال، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هر زوج باشد. همه عروس و دامادها سعی می‌کنند تلویزیونی را تهیه کنند که کیفیت صدا و کیفیت تصویر خوبی داشته باشد و از همه مهم‌تر، هوشمند باشد و قیمت هم مناسبی داشته باشد! آیا می‌شود همه این ویژگی‌ها را هم‌زمان داشت؟!
چه تلویزیون شما هوشمند باشد و چه غیر هوشمند، می‌توانید همه این ویژگی‌ها را همزمان داشته باشید. در صورتی که برای خرید یک تلویزیون هوشمند، بودجه کافی دارید، حتما این کار را انجام دهید. اما اگر بودجه محدودی دارید، باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. اگر که به دنبال خرید تلویزیون باکیفیت و اقتصادی هستید، می‌توانید هوشمند بودن تلویزیون را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار ندهید و به عوامل مهم‌تری مانند کیفیت تصویر و کیفیت صدا توجه کنید و تنها با خرید یک اندروید باکس به سادگی آن را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید؛ به این ترتیب امکان بهره‌گیری از اینترنت برای شما فراهم می‌شود.

کولر و بخاری

با توجه به آب و هوا، فضا و ابعاد خانه، باید وسیله‌های مناسبی برای سرمایش و گرمایش خانه تهیه کنید. به طور کلی کولرهای دارای موتور اسکرول و پیستونی، عملکرد و بازدهی بیشتری دارند. در صورتی که در مناطق گرمسیری مانند خوزستان زندگی می‌کنید، بهتر است بخاری گازی تهیه کنید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

میز تلویزیون

 

برای میز تلویزیون لازم نیست هزینه زیادی بپردازید؛ هر بودجه‌ای که داشته باشید به راحتی می‌توانید میز تلویزیون مورد علاقه خود را انتخاب کنید. فقط هنگام خرید، مبلمان و سبک کلی خانه را در نظر بگیرید تا بین میز تلویزیون‌های مدرن و کلاسیک، انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

فرش

اگر خانه شم

ا سرامیک یا پارکت است، لازم نیست کل پذیرایی را فرش کنید. فقط قسمت وسط را در نظر بگیرید، در اکثر موارد یک فرش 6 یا 9 متری کافی است؛ این انتخاب ظاهر شیک و مدرنی به خانه شما می‌بخشد.
مبلمان
برای این که در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، بهترین انتخاب یک دست مبل ال است. این سبک مبلمان بین زوج‌های جوان بسیار محبوب است؛ بنابراین همواره تولیدکنندگان طرح‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند که انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

پرده

این مورد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، اگر به پرده‌های سلطنتی و کتان علاقه دارید، احتمالا باید بودجه بیشتری را برای پرده در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه یک حریر ساده و سفید نمیتواند به سالن شما جلوه ببخشید. با انتخاب یک حریر ساده، می‌توانید نور بیشتری را پذیرا باشید و البته مطمئن باشید که هیچوقت پرده حریر سفید از قدیمی و از مُد افتاده نخواهد شد.

اتاق خواب‌
اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش است؛ بنابراین راحتی و تم اتاق خواب بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای فراهم کردن اتاقی راحت و مدرن، تنها به لوازم زیر نیاز دارید.

 

سرویس خواب

هنگام خرید سرویس خواب با توجه به جنس و طرح، با قیمت‌های متفاوتی رو به رو می‌شوید. خبر خوب این است که تقریبا با هر سلیقه و بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تبریک!
با تهیه لوازمی که گفته شد، می‌توانید یک خانه شیک و مدرن داشته باشید و تمام نیازهای روزمره زندگی خود را رفع کنید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازها و بودجه، این لیست را کمتر یا بیشتر کنید. امیدواریم رادهوم، در شروع زندگی شما نقشی هر چند کوچک اما تاثیرگذار داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات


دسته بندی ها


برچسب ها


راهنمای خرید آسیاب قهوه
راهنمای خرید اسپرسو ساز خارجی
مقایسه مایکروویو یا آون توستر
انواع کیفیت تصویر تلویزیون

تمامی حقوق این وب سایت برای گروه تجارت ایده رحمانی راد محفوظ است.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید

تمامی حقوق این وب سایت برای گروه تجارت ایده رحمانی راد محفوظ است.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید